|
Wysłany: Czw 22:18, 10 Cze 2010
|
Zarys Historyczny (zapożyczone z Wikipedii):
Geneza kryzysu:
Na początku lat dziewięćdziesiątych XX w. w Rosji rozpoczął się gwałtowny kryzys, wywołany załamaniem się gospodarki. Rosło niezadowolenie społeczne, spowodowane gwałtownym zubożeniem społeczeństwa. Borys Jelcyn powołał na premiera Jegora Gajdara, który zaproponował radykalny program reform gospodarczych. Jelcyn chciał również dokończenia reform politycznych, zapoczątkowanych w 1991 r. Powodowało to niezadowolenie i strach wśród elit politycznych, niezwiązanych z ekipą Kremla.
Początek kryzysu.
Kryzys rozpoczął się 21 września, gdy Borys Jelcyn dekretem nr 1400 rozwiązał Radę Najwyższą – rosyjską, a właściwie radziecką władzę ustawodawczą, wybraną w czasach ZSRR. Borys Jelcyn chciał ją zastąpić Dumą Państwową, do której wybory miały odbyć się 12 grudnia 1993.
Deputowani nie zamierzali jednak ustąpić. W odwecie próbowali odwołać go ze stanowiska. Wiceprezydent Aleksander Ruckoj miał zająć jego miejsce, jednakże nie udało się deputowanym zebrać kworum. W Moskwie trwały zamieszki i demonstracje zwolenników obu stron. Budynek Białego Domu otoczyły dziesiątki tysięcy obrońców, a ich z kolei kordony policji. 24 września Jelcyn anulował paszporty deputowanym, a następnie dekretem zobowiązał się wypłacać im pensje do końca ich unieważnionej kadencji. Metoda kija i marchewki nie przyniosła spodziewanych rezultatów. Rada Najwyższa uchwaliła (nielegalnie) obniżenie kworum, pozbawiła Jelcyna władzy i wybrała jego zastępcę. Aleksander Ruckoj stał się w myśl tej uchwały tymczasowym prezydentem, uznawanym jednakże wyłącznie przez zwolenników konserwatywnych deputowanych. Borys Jelcyn starał się namówić generałów do ataku na Biały Dom, oni jednak czekali, jak sytuacja się rozwinie. W Białym Domu został odłączony prąd, gaz, woda i kanalizacja. W mediację zaangażował się Patriarcha Moskwy i Wszechrusi Aleksy II. Poparcie dla Jelcyna wyrazili Kanclerz Niemiec Helmut Kohl oraz Ruch Demokratyczna Rosja
Eskalacja
Pierwsi uderzyli zwolennicy deputowanych. Został zaatakowany sztab Sił Zbrojnych Wspólnoty Niepodległych Państw, budynek mera Moskwy, hotel w którym miescił się sztab sił projelcynowskich i posterunek milicji (w ciągu paru dni). Zginął milicjant i osoba postronna. Na ulicach pojawiły się barykady. Pomimo toczacych się rozmów przy udziale Aleksieja II, Jelcyn wystosował ultimatum. Dał deputowanym czas do 3 października. W tym czasie wojsko opowiedziało się po stronie Jelcyna. Otrzymał do dyspozycji 10 czołgów i rozkaz ministra obrony pozwalający strzelać. Do miasta zostają wprowadzone dodatkowe oddziały.
O 6.50 rozpoczyna się szturm. Oprócz ww. oddziałów w szturmie wzięła udział jednostka specjalna Alfa, której członkowie byli poruszeni śmiercią jednego jej członka podczas wcześniejszych walk ze zwolennikami Ruckoja. Jelcyn nakazał czołgom strzelać w górną część parlamentu, aby zminimalizować liczbę ofiar i zastraszyć obrońców.
Walki ustały ok. 16.45 i ok. 17.30 do opustoszałego budynku weszły oddziały specjalne.
Scenariusz:
O 17.30 do Białego Domu wkraczają siły Jelcyna. Mają za zadanie odzyskać kontrolę nad budynkiem i schwytanie lub unieszkodliwienie obrońców i głównych członków Rady Najwyższej. Dochodzi do krwawej kaźni gdy okazuje się że obrońcy wcale nie chcą się poddawać.
Zasady walki:
- gramy do dwóch trafień, drugie eliminuje z gry i schodzimy na respa.
- medycy leczą pierwsze trafienie przez owinięcie bandaża na nodze lub ręce rannego.
- rannego kolegę spod ostrzału może wyciągnąć na odległość max 20m każdy lecz leczy tylko medyk.
- respy co pełne 15 minut dla obu stron.
- limit fps - zdrowy rozsądek i świadomość iż walczymy w budynku i nie tylko.
- piro - miny dźwiękowe, lekkie świece dymne (bez ekranów dymnych bo nie chcemy Nadola przysłonić), oraz granaty z grochem (byle nie przesadzać z hukiem).
- walczymy na semi i auto z taką różnicą iż jest niedopuszczalne walenie z serii dłuższej niż około 5 kulasów (kto będzie walił wszystkim co ma, zostanie wyproszony z imprezy).
- nie strzelamy z odległości mniejszej niż około 5m, lepiej nie strzelić niż potem oddać swoją broń przeciwnikowi aby ten z niej do Ciebie również z takiej odległości wypalił.
Mapka i objaśnienie:
Żułty - linia natarcia sił Jelcyna
Seledynowy - punkty respawn dla sił Jelcyna
Zielony - wierze - trzy punkty sztabowe a jednocześnie punkty respawn dla sił Ruckoja
Czerwony - parking dla samochodów.
Zadania:
Jelcyn: wedrzeć się do Białego Domu przejąć trzy punkty sztabowe
Ruckoj: Nie dopuścić do wtargnięcia na teren Białego Domu, utrzymać punkty sztabowe
Inne:
Całom imprezę zaczynamy zbiórką o 9.00 przed głównym wejściem do hotelu.
Planowany koniec na godzinę 13 lub 14.
Każdy winien zabrać ze sobą bandaż oraz czerwoną szmatkę lub kamizelkę odblaskowa.
Prosiłbym również o zabranie około 7 zł składki. Złotówka lub 2 zostaną przeznaczone na taśmy i spreje a reszta na dokończenie spraw związanych z DW. |
|